Monday, November 29, 2010

question : nak nangis or nak ketawa??

answer : nak ketawa la..

ari ni result dah kuar... ak masih di tahap yang sma.. tiada perubahan.. dalam ketawa ak masih terselit kekecewaan.. aku perlu belajar dari kekecewaan ni... sampai bila????

sampai bila aku nak berada di tahap yang sama..
sampai bila ak nak berjaya capai segala impian yang bermain di minda aku ni..
sampai bila aku nak berpuas hati dengan benda yang tidak memuaskan macam 2...
sampai bila aku nak hidup dalam angan2 yang tak berkesudahan..
samapi bila aku nak ikutkan kata hati aku..

aku ni jenis yang cepat berpuas hati dengan apa yang ak dapat... apa nak buat ek?? i need to go for counceling session maybe.. huhuhu... kalau stakat dpat pointer mcm 2 ak xrasa ak bole survive bila dah grad nnt, dgn uni ak yg bru.. igt owg nk pndang sgt ke?? itu satu realiti kehidupan.. ak penah terpikir, aku minat ke dgn ap yang ak tgh blajar ni.. blajar sekadar untuk lulus dan bersederhana.. sob2..

dulu masa upsr aku bole je dapat ap yg ak nak.. sbb aku sematkan azam aku betul2.. aku still smpan lagi buku 555 yang jadi tmpat tuk ak coretkan semua kemahuan aku.. aku mmg betul2 berjaya waktu 2.. ak dapat 5A n ak satu2nya student skola 2 yg dpat.. ini bukti azam aku...

haha.. tulis pun xbrapa nak betul.. tp semangat aku kental!!

boleh aku dpat semangat yang macam ni lagi?? aku nak dan aku perlu dapat...

wktu pmr dh down ckit. wk2 spm makin down n bnda 2 berlarutan smpai skarang... owh... WTFish.. npe ak xsedar ek?? terlalu terbuai dengan kesenangan kot... bak kata pujangga diuji dengan kesenangan lagi susah dari diuji dengan kesusahan..




p/s: i need to do something.. huhu.. just keep smiling.. :))

5 comments:

  1. salam dik,

    nampak macam tak bsemangat je..takpela result sem lepas tu, lepas ni tumpukan pulak pada sem yg akan datang. biasa la ada masa kita down, ada masa semangat kita naik. good luck tuk semester dpn :)

    ReplyDelete
  2. hmm... down ckit sbb xde improvement.. thanks a lot 4 d nice advice... InsyaAllah, sy cuba buat yg terbaik... :))

    ReplyDelete
  3. salam,,,
    cantik tulisan eh,,,
    hehe,, jgn give up la,, pluang masih terbuka,,
    maybe bukan rezeki an,,

    keep smile :)

    ReplyDelete
  4. hahaha....dari kecik ang memang bersemangat nO!!! siap ada buku 555 lagi 2....yana2!!!

    ReplyDelete
  5. hahaha.. mau tau arr... semangat waja zaman kanak-kanakku... huahuahua..

    ReplyDelete

selamat berkomen.....