Sunday, October 28, 2012

Aidiladha.

Jumaat 
26 Oct 2012

Aidiladha.
Pertama kali tak raya dengan family. Sangat sayu. Tak kisah dengar lagu raya, tak kisah tengok orang sorong beg nak balik, tak kisah tak dapat makan rendang, ketupat, nasi impit, kuah kacang, kuih raya. 

Tapi kisah bila dengar Takbir Raya berkumandang. Maghrib, Isyak, sebelum tidur, pagi raya, sebelum sembahyang raya, bawak ke tengahari, petang.

Pagi2 raya dah bertitik air mata keluar. Sorang2 layan perasaan. takmau tepon orang kat umah. 
Ego.
Mana bleh tiyak2 ni.. Aku Macho..
Dah petang nak masuk malam baru call.

Tobat lepas ni xbuat dah xbalik raya ngan family. Tak kira apa cara pun lepas ni aku akan balik gak. 

Kerja gila betoi tak balik raya ni.. Walaupun raya haji ja pun.. Feeling tetap ada sebab kat Perlis raya haji ni meriah gak. Still ada kunjung mengunjung, still buat ketupat, lemang, rendang, serunding. Kuih raya ikut keadaan la.

Rindu rumah dan isinya sekali.
Last balik bulan 9, skrg dah nk msuk bln 11 kn?? kira lama la tu..

Petang tu ada classmate komeng2 kat fb nk g raya umah lecturer.. apa g selit2 ikut gak ar.. Lecturer dari India, so dapat arr makan mknan tradisi India di hari raya, xjumpa gak la ngan ketupat n rendang. 

Nak ketupat rendang Nak ketupat rendang Nak ketupat rendang Nak ketupat rendang Nak ketupat rendang Nak ketupat rendang Nak ketupat rendang Nak ketupat rendang Nak ketupat rendang!!

Camna kalau cuti midsem ni aku suruh mak aku buat ketupat ngan rendang untuk aku ja..
Bagus gak idea aku ni. Haha.. OK. Problem setel.

Eh ada orang upload Fancam BigBang dtg Malaysia.

KbyeKpop


No comments:

Post a Comment

selamat berkomen.....