Sunday, September 18, 2011

Perihal

Hari ini aku saja jejalan tengok dunia alam maya, usya blog strangers scara random. aku tak tau la apa sebab tapi kebanyakan benda yang aku baca semua macam agak tak masuk akal. maksud aku, benda yang ditulis macam menonjolkan ketidakpandaian diri.. bak kata pepatah, lagi banyak kita tulis lagi terserlah siapa kita. chewah.. ayat karangan spm.. depa ni up isu sensitif, tapi bila ditegur pembaca, masing2 macam tak leh terima. siap rasa apa yang dia tulis tu betul dan dia lah orang paling hebat dalam dunia.. tapi orang yg menegur akan dianggap salah dan belagak pandai.. haha.. its not fair dude.. kita tulis ayat bahasa maki2 jgn la aspect orang akan komen kat situ sopan2, mestila depa pun akan maki2 gak. sebab tu depa suka baca blog engkau sebab depa pun suka maki macam engkau. kehkeh.. ada certain tu tulis perkara yang lagha tapi msukkan unsur agama.. dia ibarat macam matlamat tak menghalalkan cara la. something like this~~>hari ni aku keluar dating dengan si polan dan si polan, rasa macam nak dating ja 24jam.. rindu sangat.. Tuhan tolonglah aku yang kerinduan..(contoh sahaja wokeh) it seems wrong u know.. semua orang tahu berdating tu sesuatu yang tidak baik.. so, fikir sendiri.. aku ada jugak baca entry2 kak2 yg dah kawin. bercerita tentang kisah husbandwife kat blog. kalo stkat cerita kisah family bahagia p bercuti ka hapa ka tak pa lgi. tapi kalo dah msuk hal dalam kain ibarat macam engkau tengah buka maruah suami kau dan maruah engkau skali kat orang lain. kesian2.. ishk3.. "blog aku, aku punya pasal la, tak suka tak yah baca" term cliche yg sering keluar kalau kita dikritik.. cess.. kita kena ingat, dalam satu kampung, ada satu rumah buat maksiat, kalau takdak orang menegur, then turun bala, bukan satu rumah tu ja yang kena, tapi satu kampung tauuuu.... kalau jmpa bnda2 cmni aku jarang komen, aku pun bukan baik sangat nak tegur2 orang, hanya orang kebanyakan, bila jumpa orang2 mcam ni yg pnting muhasabah balik diri-sendiri dan baiki guna spanar saiz 21(xdak kaitan)..



p/s: entry sopan ikhlas dari aku yang sopan.. wawawa..

4 comments:

  1. ko sentap nyah.. random je ni.. xde kne mngena yg hidup mahupun yg tlah mninggal dunia.. wawawaw..

    ReplyDelete
  2. i think i know what blog that u mean.. aku felt the same way as u do.. aku rasa dia xbaca term masa nak buat blog.. blog ni kan diary online.. yg semua org bleh baca.. kalo xmau org baca.. p bli diary buku la.. siap ada padlock lg.. mcm ajaran sesat d aku tgk blog dia tu..

    ReplyDelete
  3. che chah.. tau xpa.. ntah pa2.. haha..

    ReplyDelete

selamat berkomen.....