Friday, December 24, 2010

Menggugat Kesabaran

haish.. sakit ati... ari ni aku nak cita betapa antinya ak dgn pekerja pt.. pt adalah sebuah pasaraya besar ye kawan2.. xyah la ak sebut nama penuh dia.. kang kena saman plak.. ak dah la owg miskin ja.. haha.. cita dia bermula camni.... pada suatu petang yang damai, lpas g makan ak pun berangkat ke sana tuk membeli stok makanan.. then beli punya beli ak pun tingat nak beli milo fuze.. eh ad beg free.. ak pun amik la g bayar.. then dh nk turun igt nk g tuntut bnda free 2... pegi la aku dgn harapan dapat beg milo.. g kaunter die, tp sekor pun xde... ak tgu kejap kot2 ad makhluk nak dtg jenguk tanya ak nak apa2...xde.. ok fine.. kat sebelah 2 ad sowg cashier gegel, ak pun p la tanya dengan penuh senyuman..sperti biasa ak kan mmg suka senyum.. (^_^).. then ak tanya " akak nk tuntut bnde ni kat mne?" then dia pun toleh kat aku dgn muka macam nak makan owg.. dgn nada sinis "kat sini la.. g la beratur.." mendadak darah ak naik jadi 200.. (-_-)" .... dalam ati mmg macam2 ak maki.. then,ak g la beratur..dah beratur lambat pulak, tau sebab ap?? ada geng2 dorang yg dalam kategori pekerja pt gak ngah membayar macam2 n mgkin dorang bole dapat harga pekerja n yang jadi lambat 2 sbb banyak prosedur.. argh... kesian anis tgu lama.. so ak pun dgn muka berang terus ajak anis blah.. nak maki lebih2 pun xleh gak sebab ak mmg akan menjelma kat pt tu lagi.. kalo nak g tempat lain jauh.. kne naek kete.. kat situ jalan kaki je.. banyak lagi kisah2 aku dgn pekerja pt ni.. tp malas nak bercerita.. nanti blog ni bertukar jadi blog novelis plak.. hahaha..

se-anti2 aku anti lagi syida si rumate aku tu kat pekerja pt.. hahaha.. sowi syida.. xsengaje masukkan nma syida.. hehe..



fuhhh... lega.......




p/s: bila terpandang milo 2 terus rasa nak meraung sambil hentak2 kaki... nak beg... naK beg.. nak beg... nak beg...nak beg... vavi vetol ....

1 comment:

selamat berkomen.....