Tuesday, December 7, 2010

Salam Hijrah

aku minta kepada TUHAN setangkai bunga segar..
DIA beri kaktus berduri..
aku minta pula keapadaNYA kupu-kupu..
DIA beri ulat berbulu...
aku sedih dan kecewa..
namun kemudian kaktus aku berbunga indah sekali
dan ulat itupun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik..
itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA..
TUHAN tidak beri apa yang kita harapkan..
tapi DIA memberi apa yang kita perlukan..
kadang kita sedih, kecewa dan terluka, tapi jauh diatas DIA sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita...

Selamat Tahun Baru Hijrah

sama-sama kita bersyukur kerana masih diberi peluang untuk bernafas di atas muka bumi ini.
masih juga diberi peluang untuk berkhidmat sebagai Khalifah terbaik.
masih juga diberi peluang untuk menambah amalan dan membetulkan kesilapan.
perkara paling sedih bila tibanya tahun baru adalah apabila umur bertambah tetapi amalan masih tidak bertambah...

pesanan pada diri-sendiri ~ semoga aku dapat merubah aturan hidup ke arah yang lebih baik walaupun bukan perubahan besar yang ingin aku lakukan..
AMIN...

2 comments:

  1. selamat berhijrah yana. semoga tahun baru ni lebih baik daripada tahun sebelum ni :)

    ReplyDelete
  2. thanks karl... InsyAllah.. amin..

    ReplyDelete

selamat berkomen.....