Thursday, July 28, 2011

Nowadays

semenjak dua menjak tiga tanjak ni aku asyik jumpa owg kat alam maya ni yg asyik tanya antara kekayaan, kegembiraan, kesihatan yang mana nak pilih.. ada gak yang tanya duit ada hati susah or duit xda hati senang... wahaha... pilih jangan tak pilih.. tapi xdak sapa nak pilih hidup yang merana melarat.. itu confirm! yang aku pasti kebanyakan umat zaman skarang takut mati.. sebut pasal takut mati, ada cerita pasai ni.. tadi tengah lunch, cam biasa manyak topik yang kluar.. mak cakap ada sipolan tu kena kencing manis tahap bacaan~20.. sipolan tu chubby gak la dulu, smnjak dia jogging berapa kali seminggu tah, dia punya lemak cam dah kurang sikit ar.. then bru2 ni ada la karnival apa tah kat kampung aku. ada pemeriksaan kesihatan free, dia cek n dia memang tekejut beruk lar, ropa-ropanya dia punya kurus tu sebab diabetes.. hukhuk... tabah je la... then dia punya tekejut tu bole bawak sampai tak makan nasi tiga hari la.. dan dengan selamber badaknya abah cakap "tekejut sampai gitu takut mati la tu" dan(dan lagi) pada masa yang sama kak aku tersedak nasi sampai termuntah-muntah.. hahaha.. tu la orang panggil ayat tak semena-mena yang power.. aku gelak terbahak-bahak secara sopan... hahahaha.... itulah realitinya yang harus kita telan.. penyakit wahan namanya.. mungkin aku juga.. sama-sama la kita jauhi...




p/s: nak kutuk orang jangan kutuk time makan ok.. bole bawak tersedak weh... wahaha...

1 comment:

selamat berkomen.....