Monday, February 4, 2013

Matlamat

My sis baru lepas clash. 6tahun berkawan. Long distance couple. Kesian. Berat mata memandang berat lagi bahu memikul. Kena tipu.  Siapa salah aku xkisah, karma ada, whats goes up must come down. Mesti ada hikmah kan.. Harap dia tabah dengan dugaan ni.

Pesanan kepada lelaki2 di luar sana, kalau dah hilang seri dalam percintaan, jangan cari jalan mudah lari dari kenyataan. Bagitau ja la elok2. Bukannya susah pun. Selagi boleh selesaikan, selesaikan dengan berhemah. Yang tergedik-gedik cari pompuan lain tu pehal. Tiba2 emo.. kakaka

Dia kata dia rasa kosong. hmm.. Sebab umur dah bertambah, matlamat dia mesti la nak kahwin, hidup bahagia, bina kejayaan. Tapi apa daya. Aku nak bagi nasihat pun aku bukannya banyak sangat pengalamn bercintan cintun. Stakat bagi semangat untuk teruskan hidup bleh la.

Kak aku tanya aku, apa matlamat aku. Sebab dia tau aku mmg dah lama hidup xdak komitmen kat orang lain selain belajar, makan, tengok movie, layan musik dan tidur. kekeke.. 

Aku jawab la, aku tak dak matlamat. Orang simple minded macam aku ni tak teringin pun nak fikir pasal matlamat. Sebab kesimpulannya perjalanan hidup aku selalu tersimpang jauh dari matlamat aku. baik aku follow the flow ja. Benda mendatang kita hadap, yang baik ambik tauladan, yang buruk buat pengajaran. 

Aku berdoa kakak aku dapat jodoh yang lagi baik lagi bagus dari yang sebelumnya. Amin.

No comments:

Post a Comment

selamat berkomen.....