Friday, March 2, 2012

New Environment.

kerhkerh.. tajuk xleh kalah.. 
nak storimori pasai gua punya kehidupan setelah bermulanya kehidupan berLatihanIndustri.. abis ujung mggu ni ckup la dua minggu aku duk LI kat JMG KPP tu..(kalau nak tau nma penuh gugel sniri) im alone there.. hari first, neves bagai nak rak.. makan apa pun dah xmasuk la.. ya la.. aku ni mana ada pengalaman bekerja, tambah-tambah kerja kat organisasi kerajaang.. dah la sorang2.. dah la ilmu kat dada ni xbrapa nak cukup.. dah la.. dah la... uhuk.. uhuk.. 

hari first dah turun p site.. cari fosil kat utan aji ngan budak ipg penang skali.. dah la xkenai sapa2.. buat muka xmalu p la.. naik pajero, semua lam tu lelaki n im the only woman.. hmm. not bad for the first experience.. nasib baik staf yg ikut tu semuanya stail spoting.. xdak la awkward sgt kan.. aku ni dah la jenis sembunyi identiti kalau xkenai org.. i tell u la, aku akan bertukaq jadi seorang yg sangat pendiam, pemalu, xtau nak ckap apa, semua la kalau aku kena bergaul ngan org baru... hahaha.. tapi once dah kenai, xmenang tangan nak tepih sembang ngan aku.(sesi angkat diri). kahkahkah.. 

minggu first bapak aku ulang alik antaq p aloq staq nun.. kiranya setiap hari dia akan p aloq staq selama 4kali.. aku ulang skali lagi, 4kali.. hahaha... gilakan.. then i decided nak cari umah sewa.. mula2 tanya makcik cleaner kot2 ada rumah kosong kat area umah pangsa sebelah jmg tu.. xdak la pulak.. then apa gi, mudah.com kan ada.. jumpa ja, terus aku col(kak aku yg col).. ptg esok tu p tgk umah... then sabtu trus masuk.. wawawa... bawak moto la.. skarang ni, hari2 aku merempit p pjabat.. tinggai tak willy ngan wikang ja... hahahaha.. 

kat tmpat LI ok ja.. penyelia ok, semua ok.. nak makan pun dekat ja.. nak p toilet pun dekat ja(ada kaitan?).. makan kadang2 ada org blanja.. bukan skandal k, kak2 staf yg xkawin g kdang2 ajak p makan kat tmpat lain.. untunglah kan.. duk lam pjabat tu pun kna ekon ja tiap2hari.. harap2 dapat jadi putis.. hahaha.. tapi dah stat turun p site dah.. xjadi nak putis dah.. nak kena beli sunblock la pulak.. dah la panas la ni.. walaupun ujan dimalam hari.. hohoho.. 

yg penting duit PTPTPU dah masuk.. bnda nak kna beli berupa sebutir broadband.. mati akai aku duk umah sewa tu xdak tenet.. dah la panas.. dah la.. xdak org nak sembang.. dah la stok movie dah abis.. dah la tu.. aku stop cerita sampai sini k.. lain kali aku cerita lagi.. 

aku akhiri cerita kali ni dgn serangkap pantun,

pedas makan cabai,
minum ayaq pop,
kbai,
kpop.



p/s: herherher



2 comments:

  1. hg duk sorg2 ka kt umah sewa tu?

    ReplyDelete
  2. dak aih.. ada sorang g dia mmg duk sewa situ.. aku sewa bilik ja.. huhu..

    ReplyDelete

selamat berkomen.....